Var registrerar jag mig som kund?
Här kan du alltid när som helst öppna ditt personliga konto.
Du kan antingen ange ett personligt lösenord eller få ett eget lösenord av oss som automatiskt genereras av vårt system.
Du får en bekräftelse direkt via e-post när du registrerat dig hos oss. Om du inte får någon e-post, vänligen titta i din skräppostmapp eller kontakta oss.
Vänligen var noga med att ange rätt e-postadress!
Vilka är fördelarna med ett kundkonto?
Fördelar med ett kundkonto hos VitalAbo :
- Följ beställningar online
- Få en överblick över alla tidigare beställningar
- Skapa och redigera önskelistor
- Hantera din adressbok
Vad är ett gästkonto?
Du har möjlighet att göra en beställning som gäst. Då måste du dock logga in på nytt vid varje beställning och ange din information på nytt varje gång, eftersom denna inte sparas. Som gäst erhåller du inga erbjudanden, kan inte anmäla dig för nyhetsbrev och har ingen möjlighet att utnyttja vidare fördelar av ett kundkonto.
På detta sätt kan du till exempel inte se någon information om din öppna order. Ett försändelse-ID för att spåra din beställning får du en gång per e-post.
Om du tidigare har handlat hos oss som gäst och nu önskar skapa ett kundkonto, måste du registrera dig som ny kund alternativt skicka ett e-postmeddelande till oss. Vi kan sedan omvandla ditt gästkonto till ett normalt kundkonto.
Vänligen se alltid till att din e-postadress är korrekt. Annars får du vidare information om din leverans som gäst.
Vad är en inloggning via sociala medier?
Du kan enkelt koppla ditt kundkonto till ditt Facebook- eller Google+-konto. Detta gör du genom att antingen logga in och därefter länka ditt konto, eller fungerar genom att antingen logga och sedan länka ditt konto eller genom att du gör detta i samband med att du skapar ett nytt kundkonto.
Därefter kan du helt enkelt logga in med ditt Facebook- eller Google+-konto, utan att behöva ange ett lösenord.
Kan jag registrera ett företag?
Som företag kan du logga in genom att ange ditt momsregistreringsnummer. För företag utanför Österrike, är det viktigt att momsregistreringsnumret har registrerats internationellt - annars kommer det inte att accepteras. Vårt system kontrollerar momregistreringsnummer enligt riktlinjerna i Europeiska unionen.
Som ett företag med en moms du betalar ingen skatt. Om momsregistreringsnumret inte skulle accepteras, kan du fortfarande köpa något. Den skatt som betalats för detta kan deklareras i ditt land. Du kan få tillbaka skatten.
Att ge din skattenummer ändrar inte det slutliga priset. Detta utgör endast en ytterligare information på din faktura.
Kan jag som återförsäljare handla billigare hos er?
Tyvärr är detta inte möjligt. Vi säljer våra produkter endast till slutkonsumenter och har inga separata prislistor för återförsäljare.